Köpvillkor
1. ALLMÄNT
Rune Östberg Cykel & Sport AB säljer sportutrustning på runessport.se i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (Lag (2005:59). Rune Östberg Cykel & Sport AB förbehåller sig rätten att uppdatera dessa köpvillkor om skäl för det föreligger.
Företagsuppgifter:
Rune Östberg Cykel & Sport AB
Organisationsnummer: 556175-3335
Centralvägen 16
73931 Skinnskatteberg
Telefon: 0222-10162
E-post: info@runessport.se
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkten/-erna, priser m.m. Har du några frågor angående din beställning kan du maila oss på order@runessport.se eller ring 0222 -10162. Vi expedierar inte beställningar till personer under 18 år utan godkännande av målsman.
3. Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
4. Leveranser
Alla varor skickas med DHL och Postnord. Våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar. Vissa avvikelser kan förekomma. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress info@runessport.se. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs. Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi anledningen till detta via E-post. Du har då i enlighet med konsumentköplagen (1990:932 ) rätt att häva köpet utan kostnad. Har du betalat i förskott betalar vi tillbaka inom 30 dagar. De produkter som erbjuds i vår webshop finns även till försäljning i vår butik varför det ibland kan hända att varan sålts samtidigt där och därmed inte finns kvar i lager att leverera.
5. Fraktalternativ
Vill du att dina varor skall skickas väljer vi det fraktsätt som passar bäst i förhållanden till packstorlek och ordervärde. De alternativ som finns gällande leveranser är:
- Fraktalternativ 1: Hämta upp i butiken. 0 kr
Dina varor plockas ordning och finns redo för avhämtning i vår butik, (Centralvägen 16, 73931 Skinnskatteberg)
- Fraktalternativ 2: DHL Service Point, 79kr
Paket levereras till ditt närmaste ombud och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev. OBS! Denna försändelse visar leveransstatus och kan spåras via kollinummer. Transportskada fotograferas och bifogas till DHL Freights Reklamationsformulär. Detta gäller även om du upptäcker skadan då du kommit hem. Anmälan av dold skada ska göras inom 7 dagar från leverans.
- Fraktalternativ 3: DHL Home Delivery, 149kr
Paket längre än 170cm måste levereras via DHL Home delivery. Detta gäller skidor. Denna försändelse visar leveransstatus och kan spåras via kollinummer. Transportskada fotograferas och bifogas till DHL Freights Reklamationsformulär. Detta gäller även om du upptäcker skadan när du packat upp varan. Anmälan av dold skada ska göras inom 7 dagar från leverans.
- Fraktalternativ 4: Postnord Varubrev, 79kr
Mindre försändelser med lägre ordervärde kan skickas med Postnords Varubrev. Ett varubrev är ej spårbart hela vägen från oss till dig som slutkund. Varubrevet levereras normalt direkt i din brevlåda, försändelser vars mått överstiger maxgräns levereras till närmast ombud. Du får sedan avisering att hämta upp det.
Om din beställning måste delas upp på fler än en leverans, debiteras du inte extra fraktavgifter för efterföljande leveranser.
Vid beställningsvärde över 300 SEK, eller om du väljer att hämta ditt paket i vår butik, så tillkommer ingen fraktavgift för leverans inom Sverige.
6. Betalsätt
Vi använder oss av Klarna Checkout, i vilket det ingår fler olika betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
- Klarna Direkt
- Kortbetalning Visa/Mastercard
7. Information om ångerrätt, reklamation, byte & returer
- Ångerrätt:
- Reklamation:
Är paketet över 170cm (läs skidor) måste du boka upphämtning av paketet (kontakta DHL Kundservice på 0771-345 345) eller lämna in den på DHL terminal (hitta din terminal här).
Är paketet kortare än 170cm så lämnar du in paketet på ditt närmaste DHL service Point (hitta ditt ombud här).
- Byte:
Är paketet över 170cm (bl.a. skidor) måste du boka upphämtning av paketet (kontakta DHL Kundservice på 0771-345 345) eller lämna in den på DHL terminal (hitta din terminal här).
Är paketet kortare än 170cm så lämnar du in paketet på ditt närmaste DHL service Point (hitta ditt ombud här).
- Returer:
Är paketet över 170cm (bl.a. skidor) måste du boka upphämtning av paketet (kontakta DHL Kundservice på 0771-345 345) eller lämna in den på DHL terminal (hitta din terminal här).
Är paketet kortare än 170cm så lämnar du in paketet på ditt närmaste DHL service Point (hitta ditt ombud här).
Har du fått dina beställda varor levererade via Postnords Varubrev, så lämnar du in brevet/paket på ditt närmast Postnord-ombud.
- Ej uthämtade varor:
8.Tvist
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och följer deras beslut.
9. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella fel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.
10. Cookies
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator, för att ge tillgång till olika funktioner. Cookies tillåter oss att känna igen dig automatiskt när du besöker vår webbplats så att vi kan anpassa din upplevelse och ge dig bättre service . Har du ej accepterat cookies kan du t.ex. ej slutföra köp, lagra varor i din varukorg eller spara personliga favoriter. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
11. GDPR - General Data Protection Regulation
Runes Östberg Cykel & Sport AB följer de lagar och förordningar som styr hantering av personuppgifter. Vi behandlar dina personuppgifter kopplat till beställningar/köp samt nyhetsbrev/information. Med personuppgifter avses
- namn
- folkbokföringsadress
- telefonnummer
- e-post
eller annan nödvändig information som krävs för att identiera dig vid registrering & köp.
- Nyhetsbrev:
- Behandling:
- Dina rättigheter:
- Lagring:
Genom köp på vår hemsida intygar du att de uppgifter som du lämnar är korrekta. I samband med detta samtycker du att dessa uppgifter registreras och lagras i vår databas.